Groene smoothie

Deze groene smoothie met spinazie, bleekselderij, banaan en appel is heerlijk en gezond en een combinatie van zowel groenten als fruit. Een gezonde en lekkere start van je dag!

Groene smoothie

Deze groene smoothie met spinazie, bleekselderij, banaan en appel is heerlijk en gezond en een combinatie van zowel groenten als fruit. Een gezonde en lekkere start van je dag!

In de koude herfst en winter maanden merk ik dat ik weer zin krijg in het maken van lekkere smoothies. Daar ben ik vanochtend gelijk mee begonnen, met als resultaat deze groene smoothie van spinazie, bleekselderij, appel en banaan. Het liefst mix ik groenten en fruit door elkaar, om zo een goede vitamine boost te krijgen. Vaak start ik deze maanden de dag met zo’n smoothie, waarbij ik de groenten en fruit gebruik die ik op dat moment in huis heb. Doordeweeks doe ik er dan vaak nog twee scheppen havermout bij en is het gelijk mijn (drink) ontbijt. In plaats van havermout kan je ook goed lijnzaad en chiazaad toevoegen, zoals in deze groene smoothie. Super gezond en lekker en handig mee te nemen in een fles. Heb je nou alleen appel, banaan, sinaasappel en wortel in huis? Maak dan  eens deze vitamine smoothie. Met een beetje gember erbij krijgt deze smoothie helemaal lekker veel pit.

Smoothie blenderen

Om de spinazie, bleekselderij, banaan, de appel en de havermout goed fijn te krijgen voor een smoothie heb je een goede blender nodig. Een blender die hiervoor erg geschikt is is deze, die ik zelf ook gebruik. Door de handige meeneem flessen die erbij zitten kan je je groene smoothie gelijk goed meenemen.

Dit artikel bevat affiliate links. Als je op zo’n link klikt en iets koopt, krijg ik een kleine commissie. Jou kost het niets extra.

Groene smoothie

By Anna Kaptein Serves: 2 glazen
Prep Time: 0 minuten Cooking Time: 15 minuten Total Time: 15 minuten

Ingredients

  • 3 handjes spinazie
  • 1 banaan
  • 1 glas vers uitgeperst sinaasappelsap
  • 1 appel
  • 1 stengel bleekselderij
  • Optie: 2 schepjes havermout wanneer je een drinkontbijt wilt

Instructions

1

Was- en snijd alle ingrediënten.

2

Doe in de blender en mix goed.

3

Voeg indien je wilt 2 schepjes havermout toe. Zo wordt de smoothie een stuk voedzamer. Let op: het wordt dan ook een stuk dikker!

4

Schenk in 2 glazen of neem mee in fles.

Misschien ook interessant

Geen reacties

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.